Samengesteld gezin niet welkom. Waarom niet?

Mariska 1 Berichten 1338 Karma
Mariska plaatste dit 25 februari 2016

Wij als samengesteld gezin met vier totaal verschillende kinderen gingen graag op vakantie met Cirkel. Maar helaas is dat vanaf deze zomer niet meer toegestaan. Omdat Cirkel de enige organisatie was die samengestelde gezinnen een top vakantie kon bieden kunnen wij nu nergens heen. Onze kinderen verschillen veel in behoeftes en gewenste activiteiten. 

Wie baalt er nog meer dat samengestelde gezinnen niet meer welkom zijn?

Ik snap dat alleenstaande ouders ons als gezinnen erbij niet zien zitten. Maar misschien kan Cirkel bijvoorbeeld twee weken in de zomervakantie inlassen speciaal voor gezinnen. Als die twee weken bij alle locaties in een andere periode vallen kunnen ook de samengestelde gezinnen weer genieten van een Cirkel vakantie.

Groetjes Frank, Sam, Isa, Kiara, Dyon en Mariska 

0
Cirkel 3 Berichten 1342 Karma
Admin
Cirkel plaatste dit 07 maart 2016

Beste Frank, Sam, Isa, Kiara, Dyon en Mariska,

Jullie teleurstelling begrijpen we goed en we vinden het jammer dat we jullie als Samengesteld gezin niet meer kunnen ontvangen op onze bestemmingen.

We waarderen het enorm dat jullie meegedacht hebben en een suggestie doen om alsnog vakanties voor Samengestelde gezinnen aan te kunnen bieden.
De door jullie voorgestelde oplossing is helaas niet haalbaar gebleken en we kunnen hier dan ook geen gehoor aan geven.

We vinden het spijtig jullie niet anders te kunnen informeren en hopen dat jullie alsnog een geschikte vakantie kunnen vinden. 

Groeten Harmen van Cirkel Vakanties

Laatst bewerkt: 07 maart 2016

1
Karin 7 Berichten 1346 Karma
Karin plaatste dit 07 juni 2016

Beste Mariska,

Tegen dit probleem liep ik dit jaar ook aan. Drie jaar terug samen met mijn broer, zijn dochter en mijn dochter in een tent in Sibenik. Was echt werelds. Er waren zowel samengestelde gezinnen als alleenstaande ouders. Het maakte niemand iets uit, het was gewoon erg gezellig.We waren zelf dan wel geen samengesteld gezin (al werd dat eerst wel gedacht haha) ook al deelden we wel een tent.

Dit jaar wilden mijn vriend en ik samen met mijn odchter boeken. Dat feest ging dus niet door. Er mag maar 1 volwassene per tent zijn. De reden die ik kreeg was dat alleenstaande ouders hier over hadden geklaagd en niet om konden gaan met het geluk van de samengestelde gezinnen.  Nou ja. Dit herkende ik (gelukkig) totaal niet. De sfeer in Sibenik was juist zo relaxed. Singles en gezinnen zaten gewoon bij elkaar.

Mogelijk kan mijn vriend niet mee op vakantie en ga ik alsnog alleen met mijn dochter op pad. Juist omdat ik één dochter heb van 14 vond ik de formule van Cirkel zo leuk voor haar. Ze heeft zo veel sneller contact met leeftijdsgenoten dan op een reguliere camping. Voor mij wellicht nog een kans. Ik hoop dat jullie alsnog een fijne vakantielocatie vinden!

Groet,

Karin

1
Rob 1 Berichten 1338 Karma
Rob plaatste dit 20 juni 2016

Samengesteld is toch ook gewoon een gezin?

0
Annet 1 Berichten 1338 Karma
Annet plaatste dit 20 juni 2016

Jammer voor de samengestelde gezinnen dat er geen plaats meer voor hen is.

Wij gaan al jaren met Cirkel op vakantie en hebben het nooit een probleem gevonden. Wat ons betreft hoefde dit niet veranderd te worden.

Groetjes van Annet, moeder van Tessa, Vera en Marije

0